сряда, 3 юни 2009 г.

Това ли е истината за трагедията на самолета над Атлантика ?



Rockbul 2.o6.2009

Трагедията на френския „ Еърбъс” над Атлантика обиколи всички световни новини. Днес гледах по испанската телевизия анимирано обяснение показвайки една мълния, която удря самолета и причинява неговото разпадане !? Да видим какво е официалното съобщение:
„Самолетът е излетял от Рио де Жанейро в 19 ч. вчера и трябвало да кацне на летище "Шарл дьо Гол" в Париж днес в 11:15 местно време (12,15 българско - б.р.). Изчезналият самолет изпратил автоматичен сигнал за късо съединение на борда, докато преминавал през зона на силна турбуленция, предадоха световните агенции. Самолетът най-вероятно е бил ударен от гръм, съобщи Франсоа Брус, говорител на авиокомпанията. Машината преминавала през буреносна зона със силна турбуленция около 2.00 часа по Гринуич. Съобщение е било получено в 2.14 часа по Гринуич, 15 минути след турбуленцията. Самолетът изчезнал от бразилските радари около 1.30 по Гринуич (10.30 часа бразилско време ) след полет от близо три-три и половина часа.”
Говорителя на компанията Франсоа Брус би трябвало много добре да знае. че в световната практика няма случай в , който самолет да е бил свален от мълния !? Ако някой знае такъв случай нека помогне на нас и на господин Брус.
След това този вид самолети "А 330" имат 5 източника, генериращи електричество, и всички те трябва да бъдат повредени, за да възникне пълна неизправност, а когато и това се случи, функцията им се поема от акумулатор. За да не работи командното табло, всички тези възможности трябва да бъдат изчерпани!
Самолетът е изчезнал внезапно, това означава, че от строя са били извадени всички вериги, в това число и резервните. Това може да се случи само при взрив в някой от електронните блокове "Дори ако самолетът е почнал да пада, пилотите биха имали време да се свържат със земята. "Щом те не са успели, значи или не е имало връзка, или самите пилоти също са били извадени от строя. Късо съединение на борда не може да прекъсне работата на всички електрически и електронни системи, тъй като всяка от тях е дублирана!
Защо на самолет не би му се случило нищо от удар на мълния? Самолетът, както и лекият автомобил са цилиндри създаващи ефекта на „Фарадеевият кафез”. Какво представлява той?

Фарадей доказва експериментално това свойство така: Некомпенсираните заряди се разпределят само по повърхността на проводниците. В куха не заредена метална сфера Фарадей внася метално топче с отрицателен заряд. Когато зареденото топче е вътре в сферата, върху нейните вътрешна и външна повърхност се индуцират заряди с противоположен знак и стрелката на свързания със сферата електроскоп се отклонява. Положението на стрелката не се изменя, когато топчето се допре до сферата. Тя остава неподвижна и след извеждането на топчето.Опитно се проверява, че топчето и вътрешната повърхност на сферата не са заредени. Оттук следва изводът, че при допира отрицателния заряд на топчето изцяло неутрализира индуцираните върху вътрешната повърхност на сферата положителни заряди. Заредена остава само външната повърхност на сферата с отрицателен заряд, който е равен на първо началния заряд на топчето. Следователно целият заряд, който сферата получава от топчето, се разпределя само по нейната външна повърхност.

Когато е необходимо да се защити уред, машина или просто помещение от външни електростатични полета, се оказва достатъчно обектът да се огради с метална обвивка или с достатъчно гъста метална мрежа, известна като " Фарадеев кафез". Този начин на защита се нарича електростатично екраниране. Ако още не сте се сетили самолета е идеален Фарадеев кафез и точно за това никаква мълния не би му навредила. освен ако не се е появила от вътре на вън...Хах!
Работната височина на полета на пътническите самолети е около 10 000 метра, която е оптимална за разход на гориво и въздушно съпротивление. За това всички самолети се стремят достатъчно бързо да достигнат тази височина и да пуснат автопилота. В нашият случай "А 330" се е движил на тази височина защото са минали повече от 3 часа от излитането му от Бразилия.
Мълниите най-често възникват в купесто-дъждовните облаци, но могат да се образуват и от торнадо, вулканични изригвания и пясъчни бури.Също ако един облак зареден с положителен заряд се доближи до облак зареден с отрицателен заряд се получава мълнията. За възникване на мълния е необходимо в относително малък обем от облака да се образува електрическо поле с интензитет достатъчен за образуване на електрически разряд (~ 1 МВ/м), а в значителна част от облака да се образува поле със среден интензитет, достатъчен за поддържане на започналия разряд (~ 0,1-0,2 МВ/м).
Според височината облаците се разделят на 3 етажа: Високи облаци — над 6000 м , Средни облаци — между 2000 и 6000 м , Ниски облаци — под 2000 м. Към тях се отнасят и купестите облаци, с голяма вертикална мощност, които в основата си се намират под 2000 м, а горният им слой може да бъде над 2000 м. Е, след, като самолета се е намирал на 10 000 метра, а светкавиците се образуват в местата около 2000 метра,а съществуването на облаци престава до 6 000 метра, от къде се появи тази светкавица за да порази френският самолет. Аз предлагам от космоса или от нейде изкуствено създадена защото естествено няма как да се получи.
Според съобщение на бразилските ВВС от машината са получени съобщения за срив на електрическата система и загуба на налягането в корпуса. След това събитията са се разиграли толкова бързо, че екипажът не е имал време дори да изпрати предупреждения за тревога. Ако последното е вярно, то най-вероятно машината се е разпаднала във въздуха и няма никакъв шанс за хората на борда й. За да се случи всичко това най- вероятният сценарии е взрив на борда и тогава би могло да се случи всичко това. Можем само да гадаем как се е получил този взрив и защо се крие от медиите истината и се предлага толкова плитка хипотеза за удар на мълния. Не е необходимо човек да е специалист за да си зададе тези въпроси.
Ползвал съм "Уйкипедия" и изказванията на Владимир Герасимов- руски авио- експерт!

Няма коментари:

Публикуване на коментар